Stim ce inseamna ”sa te trezesti cu fata la cearceaf”. Sau sa auzi in jur doar vesti proaste si sa te montezi negativ toata ziua. Insa trebuie sa stii ca managerii cu o atitudine negativa pot aduce critici nedorite la locul de munca din partea angajatilor. Mai mult decat atat, acestia creaza senzatia ca activitatea nu se desfasoara corect. Exista putine lucruri mai rele pentru un angajat decat mersul la munca si lovirea de un zid de negativitate care sa il inconjoare pe durata programului, asa ca cel mai important aspect pt crearea unui mediu de lucru performant este mentinerea unei energii pozitive in randul echipei. Iar asta pleaca intotdeauna de la atitudinea managerului.
Viata nu e alcatuita doar din succese. Esecurile induc stres si nesiguranta angajatilor. Dar esecurile au partea lor buna: din ele se poate invata, pentru a nu le repeta. Arata-le asta si explica-le ca dezamagirea si frustrarile nu rezolva problemele. Nu neglija corpul. Fa exercitii de respiratie sau de relaxare cu angajatii. Daca le faci si tu o nu o sa li se para o copilarie.
Oamenii au rezultate mai bune cand le place ceea ce fac. Dar sunt sarcini cu care nu se simt confortabil. Pune pe langa ei colegi care sunt mai priceputi si atrasi de o anumita sarcina. Cel mai capabil il va antrena si pe cel mai slab.
Spune-le sa-si inregistreze realizarile si sa-si impartasasca telurile cu colegii. Poate ar fi bine sa-si tina un jurnal de lucru in care sa-si noteze succesele sau experientele dificile. Asta ii va ajuta sa observe, in timp, daca au devenit mai pozitivi in munca lor.
Cei care ajung la un anumit nivel profesional simt nevoia sa impartaseasca din ceea ce au invatat. Si nu e vorba doar despre sfaturi, ci despre ajutor efectiv pentru angajatii aflati la inceput. Sa impartaseasca echipei experienta sau ideile sale contribuie la cresterea stimei de sine a angajatului. Iar cei mai tineri pot avea idei noi pentru echipa. Acestia trebuie incurajati sa ia initiativa si sa vina cu propuneri ori de cate ori simt nevoia s-o faca.