Descopera ce ii motiveaza: merita sa cheltui bani pentru un sondaj anual privind gradul de satisfactie a angajatilor. Asa afli ce-i face sa fie performanti la munca. Ca sa le masori satisfactia procedezi ca si in cazul clientilor: le ceri feedback. Metoda asta le foloseste si sefilor de echipa, care vor fi mereu la curent cu pulsul subordonatilor.
Improspateaza atmosfera de lucru: oricat le place ceea ce fac, poate deveni monoton. Innoieste beneficiile salariale, recompensele si jocurile motivationale. Schimba decorul, coloreaza locul de munca! Pune tablouri sau poze amuzante pe pereti! Sau intreaba-i pe ei cu ce ar trebui decorat ambientul, poate chiar cu lucrarile lor, poate unii picteaza, deseneaza ori sculpteaza.
Ofera sau recompenseaza un loc curat de munca: toata lumea vrea sa lucreze intr-un loc curat, aerisit, luminos, cu carpete impecabile, cu scule care functioneaza ireprosabil, decorat cu plante dragute, poate, unele, aduse chiar de catre angajati. Poate fi si un criteriu de premiere a performantelor egale, obtinute de 2 echipe: ii recompensezi pe cei isi mentin un loc de munca prietenos, curat si cu unelte care functioneaza corespunzator.
Ai grija pe cine promovezi ca sef: una dintre greselile frecvente e sa promovezi pe cineva perrformant in postul sau, pe o pozitie superioara. Strici lucrurile de 2 ori. O data pentru ca persoana avansata pe o pozitie cu prestigiu si beneficii mai mari, va avea responsabilitati si obiective diferite, cu care e posibil sa nu se descurce. A doua pentru ca cel care inlocuieste angajatul promovat deseori nu va face treaba la fel de bine. Tocmai ai invatat pe pielea ta unul dintre principiile ierarhiei enuntate de Peter : teoria promovarii laterale, care spune ca intr-o ierarhie, fiecare salariat tinde sa fie avansat pana la nivelul lui de incompetenta.