VNA (very narrow aisle) trucks are designed specifically for replenishment and order picking in high-density warehouses and distribution areas. High density means more can be stored simply by narrowing the aisle width, helping to maximise storage space. Most models of the Toyota VNA range come with an articulated chassis, making this series, with its excellent stability and manoeuvrability, perfect for work in very narrow aisles. The range has load capacities between 1000 kg and 1500 kg and runs with both rail and wire guidance.
Operarea in culoare inguste si ridicarea marfurilor la inaltimi mari nu este o munca usoara. Operatorii au nevoie sa faca traininguri potrivite in asemenea activitati intensive precum acestea. Din fericire, se pot baza pe o varietate de instrumente si caracteristici pentru a ii sustine pe toata durata turei lor de lucru.
Sistemul Personal de Protectie (PPS) este o caracteristica care permite utilajelor VNA Toyota BT Vector sa incetineasca iainte de a se opri complet atunci cand intampina obstacole in drumul sau, preluand astfel controlul operatorului. PPS are doua scanere de siguranta, unul pozitionat in fata si unul in spatele utilajului.
Atunci cand se lucreaza la inaltime, operatorul are vizibilitate limitata asupra zonei de dedesupt. Scanerul din fata creaza 2 zone, o zona de avertizare si o zona de oprire, pentru a ajuta soferul sa evite posibile coliziuni pe culoar.
Ergonomia soferului este o prioritate. Operatorii petrec multe ore pe zi manevrand echipamentele. Scaunele ergonomice si controalele intuitive cu ecrane tactile color, fac ca operarea echipamentelor VNA de la Toyota sa fie foarte confortabila pentru operatori.
Verificarea integrata si accesul inteligent permit o pornire usoara si sigura. Informatiile sunt colectate in functie de situatie si sporesc productivitatea si garanteaza operarea in siguranta a echipamentului.
Compartimentul compact le permite operatorilor urcarea si coborarea cu usurinta si le ofera posibilitatea de a lucra in picioare daca doresc, crescandu-le productivitatea.
Energia necesara pentru a ridica cabina si sarcina la gama de echipamente BT Vector, este redusa cu pana la 35% cu ajutorul Toyota Advanced Lifting System (ALS). Un sistem de ridicare echilibrat, in care rezervorul de gaz este conectat la un cilindru hidraulic si formeaza un sistem complet inchis. Controlul electronic precis garanteaza o functionare lina si fara intreruperi.
Energia transformata in azot este comprimata in timpul coborarii cabinei, acumuland presiune de gaz. Energia stocata sub forma de gaz comprimat este apoi folosita pentru a sprijini urmatoarea miscare de ridicare. Astfel, motorul hidraulic de ridicare actioneaza pentru a ridica putin mai mult decat greutatea incarcaturii in sine, economisind energie. Suportul furcii si catargul sunt ridicate datorita expandarii gazului de azot.
Datorita programarii locatiei paletului, echipamentele VNA de la Toyota calculeaza traseul optim de la punctul A la B si urmeaza ruta cea mai eficienta. BT Vector isi adapteaza viteza de deplasare, mergand mai rapid la o inaltime mica de ridicare si mai incet la o inaltime mare de ridicare. Acest lucru duce la operatiuni mai eficiente, timpi de ciclu redusi si o productivitate semnificativ imbunatatita.
Echipamentele VNA de la Toyota ajusteaza viteza de deplasare datorita etichetelor de indicare a culoarului. La ambele capete ale culoarelor, acolo unde controlul inauntrul culoarului este foarte important, utilajul incetineste usor, in timp ce pe mijlocul culoarului merge cu viteza maxima. Acest lucru este posibil datorita sistemelor AEB (Aisle End Breaking) si AES (Aisle End Stop).
Gama Toyota BT Vector VNA prioritizeaza siguranta, adaptandu-se la diferite restrictii locale ale cladirii, precum grinzile de acoperis si canalele de ventilatie. Acest lucru este posibil datorita functiei de zonare: senzorii de pe echipament comunica cu etichetele RFID amplasate de-a lungul culoarului.
Solutie de depozitare Adveo si Toyota
Adveo este unul dintre principalii jucatori de pe piata europeana in distributia de produse, oferind servicii si solutii de papetarie. Acestia cautau un partener care sa ii poata sustine in proiectul lor de la inceput, pana la final. Romain Thénard, Supply Chain Director la Adveo, sustine: “Treaba noastra este sa pregatim comenzi, nu sa definim elementele tehnice din cladire. Ne lipsesc capacitatile ingineresti sa facem asta.”
Toyota a fost capabila sa ajute in etapa de design, definitie, implementare, executie si chiar si in finantare.