Kvik este un furnizor danez de design de bucatarie de mai bine de 30 de ani, revolutionand sectorul bucatariei cu un design inovator si o livrare rapida. Din Vildbjerg, Kvik distribuie bucatarii gata facute prin 6 pana la 9 tiruri care pleaca in fiecare zi din depozitul din Vildbjerg pentru a livra la 150 de magazine Kvik situate in toata Europa.
Bucataria este punctul central al multor case. Cu o gama larga de optiuni din care sa alegeti pentru a crea designul care se potriveste nevoilor fiecarui client, cererea de bucatarii noi a crescut continuu. Acest lucru pune presiune pe productia, depozitarea si manipularea interna a materialelor Kvik. Prin urmare, producatorul de bucatarie si-a eficientizat transportul intern cu doua stackere automate de la Toyota Material Handling.
Søren Thomsen este responsabil pentru asigurarea faptului ca procesele logistice la Kvik sunt cat mai eficiente posibil. Cresterea pe care Kvik a experimentat-o in ultimii cinci ani a creat necesitatea optimizarii aprovizionarii interne cu bunuri in productie. „Cresterea cu 25% din ultimii ani pune presiune mai mare asupra proceselor interne si a constrangerilor fizice. De aceea, acum cinci ani am infiintat o noua sala si acum ne-am optimizat din nou operatiunile cu AGV-urile de la Toyota pentru a satisface cererea tot mai mare. Unul dintre motivele care au stat la baza alegerii acestei solutii a fost acela de a avea mai multe produse care circula in sistem fara a extinde zona, a mari numarul de locatii de paleti sau de a angaja personal suplimentar din depozit. Operatiunile au fost cruciale si am considerat ca automatizarea partiala a manipularii marfurilor ar putea rezolva acest lucru ", spune Søren Thomsen.
Vehicule cu pilot automat au optimizat doua procese de manipulare a materialelor: transportul paletilor catre depozitul intermediar si aducerea marfurilor de acolo la productie. Marfurile paletizate primite de la furnizori sunt plasate pe benzi de ridicare. „Deoarece AGV-urile de la Toyota ridica marfurile pentru a le conduce la depozitare, nu este nevoie sa dedicam persoane specifice acestei sarcini. Bunurile sunt ridicate imediat, fara nicio intrerupere. Functioneaza perfect si ne ajuta sa avem personal liber pentru alte sarcini ", spune Søren Thomsen, seful depozitului. „Cand marfurile ajung la depozitul intermediar, acestea sunt de asemenea plasate pe benzile dedicate marfurilor de depozit. Muncitorii preiau apoi si ridica marfa cu stackere si reach trucks pentru a le pune pe benzile de preluare, dupa care AGV-urile le conduc la productie unde pliam, planificam, laminam, vopsim si rafinam materialul pana la produsele finite. "
Søren Thomsen concluzioneaza ca solutia cu cele doua AGV-uri a generat cresteri de eficienta de pana la 20%, cu o amortizare in mai putin de un an. „Dupa ce am investigat piata pentru posibile solutii timp de 3 ani, am inceput discutiile cu Toyota pentru un posibil proiect de automatizare. Acum un an, am apasat butonul Start. Am facut o multime de analize atat inainte, cat si dupa si ne-am concentrat pe realizarea ideilor de automatizare. In acest proces, discutiile cu Toyota au fost atat recompensative, cat si constructive. S-au concentrat pe deplin si cu mult entuziasm atat managerii de proiect, cat si a consultantii ”, spune Søren Thomsen.
Modelele de stackere automate Toyota BT Staxio SAE se obtin cu un contract de leasing operational cu servicii complete de 84 de luni. Navigheaza cu un sistem GPS si utilizeaza lasere si reflectoare intr-o configuratie definita. Muncitorii din depozit, care depoziteaza si aleg marfurile, scaneaza marfurile atat inainte, cat si dupa productie. Acest lucru le permite sa detina controlul asupra marfurilor. Initial, proiectul de automatizare se referea la rezolvarea unei sarcini banale de mutare a marfurilor de la A la B. „S-a dovedit a fi de succes si suntem din ce in ce mai buni la utilizarea sistemului. De-a lungul timpului, ne propunem sa integram AGV-urile in WMS (sistemul nostru de gestionare a depozitelor), astfel incat sa poata stoca si ridica marfurile, ceea ce va face operatiunile noastre si mai eficiente. Atat parteneriatul pe care l-am dezvoltat, cat si istoria pe care am construit-o ne permit sa intram cu atentie in detalii si sa punem la punct toate lucrurile. Este extrem de valoros si ne ajuta sa tinem pasul cu cresterea cererii, precum si cu cresterea competitivitatii ", spune Søren Thomsen.