JTJ Sonneborn Industrie GmbH, cu sediul in Sonneborn, Germania, produce ferestre din lemn si PVC de inalta calitate pentru grupul VELUX pe piata germana si pentru exportul la nivel european. Cu ajutorul unei flote de echipamente foarte moderne pe o suprafata totala de aprox. 230.000 mp, compania dispune de tehnologie de ultima generatie pentru fabricarea produselor ce conduce la o productivitate ridicata si o calitate imbunatatita continuu.
In 2018, depozitul central european s-a mutat de la Kolding, in Danemarca, la Sonneborn, in Turingia, cea mai mare restructurare pe care VELUX a intreprins-o vreodata. Asta a fost o provocare enorma pentru oameni si pentru masinarii. Pentru mai multa claritate si transparenta, toate datele despre echipamente si modul in care acestea sunt operate sunt colectate in sistemul de gestionare a flotei Toyota I_Site.
Din 2018, Toyota Material Handling echipeaza toate echipamentele warehouse cu o unitate telematica pentru a transfera datele relevante pe I_Site. In acest fel, VELUX poate masura performanta si utilizarea echipamentelor sale, precum si eficienta in domenii cheie, cum ar fi controlul costurilor si siguranta.
90 de angajati in logistica se asigura ca totul functioneaza fara probleme in Sonneborn. Multi dintre ei sunt noi si au nevoie de instruire pentru a utiliza dispozitivele speciale, pentru a evita deteriorarea rafturilor, a sarcinilor si a echipamentelor. Manipularea ferestrelor si a dispozitivelor este foarte delicata, dar siguranta angajatilor primeaza. „Velux si-a stabilit obiectivul asa-numitei Vision Zero, ceea ce inseamna prevenirea accidentelor de munca”, spune Jan Driessen, Director ECW (European Central Warehouse). Sistemul de gestionare a flotei Toyota I_Site va sprijini aceasta ambitie. Prin monitorizarea tuturor echipamentelor, VELUX poate folosi fiecare operator intr-un mod optim si chiar sa ofere instruire suplimentara acolo unde este nevoie. Pentru a preveni accidentele, viteza echipamentelor poate fi limitata. Atunci cand se intampla ceva, echipamentul trimite date de la senzorii de soc in sistem ca sa puteti reactiona imediat in caz de urgenta.
De asemenea, echipamnetele specializate, personalizate pentru VELUX, au fost mutate de la Kolding la Sonneborn. Sunt la indemana, flexibile, agile si permit construirea unei macarale speciale. „Echipamentele sunt adaptate tuturor marfurilor noastre delicate, care sunt paletizate sau transportate in cuburi, o metoda speciala de ambalare pentru ferestre”, explica Jan Driessen. Toate echipamentele din Sonneborn - si cele ale unor terti - sunt Toyota "Smart Trucks", ceea ce inseamna ca sunt echipate cu tehnologie telematica care transmite toate datele relevante despre echipamente catre I_Site. Scopul este de a evita sa avem utilaje neutilizate si de a reduce erorile si daunele.
"Lucram in 3 schimburi. In medie, 800 de metri cubi de marfuri parasesc depozitul in fiecare zi, adica aproximativ 25 de camioane. Si 18 - 20 intra", spune Driessen. Cu o cifra de afaceri atat de mare, fiabilitatea este esentiala. Desigur, costurile sunt, de asemenea, un factor important. Exista varfuri de activitate in timpul sezonului de constructie, in care toate echipamentele sunt utilizate non-stop. Iarna, pe de alta parte, este important sa mentinem utilizarea echipamentelor. Cu I_Site, VELUX poate cuantifica cat timp a functionat un utilaj, ceea ce imbunatateste planificarea proceselor.
Depozitul central european VELUX are 47 de utilaje conectate la I_Site. „Datele colectate pană acum de I_Site arata clar ca am reusit sa obtinem o utilizare imbunatatita a echipamentelor si, deci, o eficienta mai mare”, confirma Patrick von Bismarck, seful departamentului central de depozite ECW. "Am putea chiar sa ne optimizam flota, punand deoparte 4 echipamente. Ar putea fi folosite ca rezerva atunci cand e nevoie." Solutiile de inchiriere pe termen scurt de la Toyota fac acest lucru posibil.
Un tehnician de service Toyota se asigura ca echipamentele stau in cea mai buna stare in permanenta. „Bineinteles, pot aparea defectiuni”, spune Jan Driessen, „Dar in astfel de situatii avem nevoie de reactie rapida. De aceea avem pe cineva de la Toyota Service aici, aproape in fiecare zi si ne ajuta sa stam mai linistiti. Suntem un business care functioneaza 24 de ore/zi...".